Oldal kiválasztása

Borítékológép – a legkisebb is számít

 

Korábban beszámoltunk már arról, hogy a tőlünk rendelt borítékológéppel sikert ért el egy vállalkozás.

Most ismét hasonló visszajelzést kaptunk, mégpedig azért érdekes a jelenlegi, mert amikor borítékológépről beszélünk, akkor azt mindig hajlamosak vagyunk multicégekkel, bankokkal, állami intézményekkel, multi szolgáltatókkal társítani.

Általában ezek a hatalmas adminisztrációval és ügyfélkörrel rendelkező cégek azok, akiknek ügyfeleit levélben kell kiértesíteni, vagy számlát küldeni nekik rendszeresen.

Holott sohasem ennyire fekete és fehér a történet. A mostani is ezt fogja példázni.

A pandémia utáni időkre sokan nagy visszaeséseket jeleztek az üzleti életben, elmaradozó rendelések, csökkenő vásárlási kedv, ügyfél visszalépések, csökkenő bevételek és csökkenő fejlesztési és vállalkozási kedv.

Sajnos, azt el kell ismerjük, hogy a leírtakra jócskán van példa, viszont a sikert szem előtt tartva, érdemes – sőt, kell arra is figyelmet fordítani, – ha valamilyen üzleti szférában előre lépés, fejlődés történik.

Történetünk is bizonyítja, hogy vannak, akik mernek fejlesztésekbe fektetni, mert az bizony meghozza az eredményt, s azon analógián elindulva, miszerint minden vállalkozás annyit ér, amennyit a marketingre fordítanak, bizony megállapíthatjuk, hogy ez az elsődleges lépés.

 

Még a pandémia idején pattant ki az ötlet egy családi fotós-grafikus vállalkozást vezető hölgy fejéből, hogy a megnövekvő internetes reklámokból ő úgy fog kitűnni, hogy nem száll be a Facebook és Google Ads hirdetések háborújába, inkább papír alapon keresi meg célközönségét. Hagyományosan, brosúrával, postán kézbesítve, hogy a lehető legnagyobb eséllyel célba érjenek a levelek.

A koncepció az volt, hogy a Covidnak egyszer vége lesz, és akkor remélhetőleg minden visszatér a régi kerékvágásba, újra beindulnak az esküvők, keresztelők, születésnapok, zsúrok, céges találkozók, termékfotózások, szükség lesz meghívókra és mindenre, amiből egy fotós vállalkozás profitálhat.

És egy jól irányzott, szépen dizájnolt reklámanyaggal jó eséllyel nyomot hagy célközönségének emlékébe. Elsősorban meglévő ügyfeleket célzott meg, évekről felhalmozott adatbázisa segítségével.

Azért keresett meg bennünket, hogy ajánljunk egy olyan borítékológépet, ami ennek a kapacitásnak megfelel. Első nekifutásra csak bérelni szerette volna. Őszintén, számunkra is meredek vállalkozásnak tűnt az ötlet, de természetesen mi ebbe nem szólhattunk bele.

A megbeszéléseket tett követte, és úgy véltük, ide elég lesz a legkisebb kapacitással bíró borítékológépünk is, ami kifejezetten az átlagos kisebb vállalkozások számára ideális. A mindennapi irodai borítékolásra lett kifejlesztve, kompakt, egyszerű a használata, semmilyen külön oktatást nem igényel.

Mivel több körben lettek kiküldve a borítékok, így nem volt gond a napi, havi kapacitás.

Így adódott, hogy a Relay 2500 borítékológép sikerre vitt egy különleges marketing ötletet.

 

S, hogy miért most számolunk be erről?

 

Azért, mert az online marketing kampánnyal ellentétben az offline marketing kampányt még hosszabb megtérülési idővel kell számolni, és a mérése is sokkal nehezebb.

Ügyfelünk terve szerint kuponokkal mérte az elérést, és bizony ez, ahogy kalkulálta, idén kezdett el igazából beérni és megtérülni, miután minden korlátozást teljes mértékben feloldottak.

Néhány hete keresett meg újra a hölgy, hogy tájékoztasson bennünket: egy borítékológépet marketing célra is lehet használni, és egy átlagos irodai használatra szánt, kisebb kapacitású eszközzel nem csak időt lehet spórolni, hanem az igényességnek nem csak a látszata van meg, hanem valóban igényes borítékolással kézbesíthető a levél. Egy fotós-grafikus esetében ez kifejezett igény volt.

Meglepően magas százalékban ajánlották adott családon belül tovább a vállalkozást, és kb. 30%-os visszajelzést tudott követni. Sokan keresték meg online úgy, hogy gyakorlatilag a papír alapú reklámanyagból tájékozódtak. Ezekből 50% konkrét megrendelés lett.

 

Amellett, hogy kifejezetten örülünk a sikernek, amihez borítékológépünkkel mi is hozzájárulhattunk, mindez amellett is érvel, hogy az offline, mi több papír alapú marketing, ezen belül egy kedves hangvételű, személyes levél minőségi reklám anyaggal mai napig működőképes.

 

Ne feledjük, a reklámokkal plafonig szennyezett kiber térben, lehet épp az Ön ügyfelköre az, aki értékelné a személyes hangvételt.