Kifejezett ars poeticánknak tartjuk cégen belül, hogy a személyes hangvételnél nincs jobb reklám. Szinte unalomig ismerjük a személyes megszólítás mögé rejtett személytelen egyen-reklámokat, ahol bár nekem szól, „mert megérdemled”, mégis tudjuk, hogy még több millió ember ugyanabban a pillanatban látja, hallja ugyanazokat a szavakat.
Ahhoz, hogy valójában személyre szabhassunk egy üzenetet, és a személyes hangvétel is megmaradjon, meg kell teremtsük a feltételét annak, hogy a célközönségünk „külvilág-mentesen” tudjon találkozni a neki szánt mondandónkkal.
Meglehet, hogy kicsit meredek az ötlet, viszont tapasztalati alapon tudjuk kijelenteni, hogy a borítékológépet nem feltétlen csak száraz, érzelemmentes számlák és egyenlegértesítők tömeges kiküldésére lehet felhasználni.
Ugyan még messze vagyunk, de menthetetlenül közeleg az év vége. Gondolt már arra, hogy távolabbi ügyfeleinek vagy partnereinek, vásárlóinak, akiknek úgy egyébként nem vásárolna céges ajándékot, de mégis megköszönné az együttműködést, mindezt levélben teszi meg?
Tudjuk, a levél design megtervezése, a tartalom megírása, sokszorosítása a legkevesebb gondok közé tartozik, viszont olykor már 50-100 boríték hajtogatása és megcímzése, rendezése, postára adása már a kényelmetlen kategóriák közé sorolható.
Ehhez már egy kisteljesítményű borítékológép is radikálisan lecsökkenti a borítékolásra és címzésre fordított időt, amit sok esetben nem is muszáj megvásárolni, elég csak bérelni, így mindenképp költséghatékony marad a karácsonyi, vagy bármilyen kiemelt ünnepi levélküldés.
És hogy ne csak a levegőbe beszéljünk, amikor levélküldésre biztatjuk kedves látogatóinkat, kicsit utánajártunk, hogyan állnak manapság az iparágankénti levél megnyitási arányok, ha marketing tartalomról van szó:
- ha minden iparágat összeadunk, akkor az e-mailek megnyitási aránya mindössze: 16,97%, annak a százalékos esélye pedig, hogy partnerünk még kattint is a levélben lévő linkekre 10,29% átlagosan.
- Európában átlagosan 25,18% a megnyitási arány.
Az eredményre az egyik legnagyobb email marketingszolgáltató jutott, akik a tavalyi évben történt 35 milliárd marketing emailből 7 milliárdot követtek és elemeztek.
A megnyitási arányokhoz még nyugodtan vegyük hozzá, hogy ünnepi alkalmakkor mindez még alacsonyabb, hisz az évnek az a periódusa, amikor mindenki igyekszik önmagát távol tartani az online világtól.
Mivel a fizikai levélküldés pedig szinte teljesen kihalófélben van – kivéve az értesítőket és számlákat, vagy állami intézményektől a hivatalos értesítéseket – annak az esélye, hogy átveszik a levelet sokkal nagyobb.
Ehhez természetesen az kell, hogy megfelelően időzítsünk!
Míg egy emailt akár éjjel, az utolsó utáni pillanatban is el tudunk küldeni, addig postai levelet küldeni némi tervezést, időzítést igényel.
Viszont, a hatása és az eredménye nem fog nyomtalanul elmúlni, ha adunk arra, hogy igényes és különleges levelet borítékoljunk.
Természetesen a karácsonyi postai levelet lehet kapcsolni olyan marketing termékkel, amellyel áthidalható az ünnepek utáni forgalmi űr, amit a legtöbb fizikai üzlettel rendelkező vállalkozó megérez.
De ki mondta, hogy az összes akciót kötelező karácsony előtt ellőni?
Ha a levél mellett egy kupon, vagy egy, csak a címzettnek szóló akciós katalógus lapul, akkor máris offline módon növeltük nem csak az elérést, és elköteleződést, de az esélyét is növeltük annak, hogy ünnep után garantált vásárlóink, megrendelőink lesznek.
Ne feledjük, lassan az online világ zajából csak úgy lehet kitűnni, ha visszatérünk az offline, hagyományos módszerekhez! Ehhez pedig – még nagy mennyiség esetén is, egy fürge borítékológéppel – a postai levél ideális.